חדשות

ד"ר אידלמן בעצרת המחאה: "מחודש יולי כל הרופאים יעברו לעבוד רק על פי התקן"

בנאום שנשא בעצרת בתל-אביב אמר יושב ראש הר"י כי "נכונות האוצר להשקיע בבריאות זניחה ומעליבה" וחזר ופנה ישירות לראש הממשלה להתערב ולשנות סדרי עדיפויות "כדי להציל חיי אדם"

ד"ר ליאוניד אידלמן (צילום: יונתן בלום)

ד"ר ליאוניד אידלמן (צילום: יונתן בלום)

"כבר היום אנחנו מודיעים שהחל מחודש יולי יעברו כל הרופאים בישראל לעבודה על-פי התקן, ללא שעות נוספות לא מתוגמלות, לא יותר מ – 6 תורנויות בחודש על-ידי המתמחים וללא תורנויות מומחים", כך הכריז היום (יום א') יושב ראש ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן, בעצרת המחאה שקיימו הרופאים בתל-אביב.

"לפני חודשיים הכרזנו על סכסוך עבודה. אנחנו בעיצומו של המאבק על עתיד הרפואה בישראל" ציין ד""ר אידלמן בעצרת. "כ- 10 חודשים אנחנו מנהלים משא ומתן על הסכם קיבוצי חדש. עם תחילת ההשבתות והעיצומים, הפך המו"מ לאינטנסיבי וענייני יותר. אך הדרך עוד ארוכה. הפערים גדולים ונכונות האוצר להשקעה בבריאות - עדיין זניחה ואפילו מעליבה. היא מעליבה כל חולה וחולה, וכל רופא ורופאה. וכל זאת כאשר מערכת הבריאות בישראל קורסת".

עוד הוסיף יו"ר הר"י כי "תקופה ארוכה אנחנו מתריעים על כך שהחולים משלמים מחיר בבריאותם ובחייהם על אטימות האוצר לצרכים של מערכת הבריאות. בשבוע שעבר הצטרף מבקר המדינה לאלה שאינם מוכנים יותר לטייח את העובדה המביישת את המדינה, שבה חולים מתים עקב מחסור ברופאים, עקב מחסור בתקני רופאים. מה צריך עוד להתרחש כדי שהציבור יצא מאדישותו? מה צריך לעשות כדי שהממשלה תתעורר וכדי שראש הממשלה יענה לאתגר להצלת חיי אדם, להצלת מערכת הבריאות הציבורית".

"מבקר המדינה כתב שחור על גבי לבן, שהחולים מתים. מדובר בתמותה ובתחלואה שניתן למנוע אותן. להבדיל מכל מערכות אחרות, ההשקעה בבריאות תציל חיי אדם היום, מחר ולתקופה ארוכה יותר. כי יותר השקעה פירושו יותר חיים! יותר השקעה – יותר בריאות!" הדגיש אידלמן בדבריו.

בהתייחסו למועד שנבחר לקיום העצרת וגם "מדורת המחאה", אמר ד"ר אידלמן : "לא במקרה התכנסנו דווקא בל"ג בעומר שהוא לא רק יום של מדורות, לציון הילולת הרשב"י וזיכרונות על מרד. קשורה למועד הזה המסורת לפיה נעצרה המגיפה שפשטה בקרב תלמידי רבי עקיבא. המחלה דאז, עלתה בחייהם של אלפים מתלמידיו. התכנסנו לכן ביום הזה כדי להביא להפסקת המגיפה המתרחשת לנגד עינינו, כאשר אין אנו מסוגלים להציל חיים משום שהממשלה חוסכת על חשבון בריאות הציבור.

"יש לעצור את מגיפת ההזנחה במערכת הבריאות הציבורית. למטרה זו יצאנו למאבק שאותו אנו מנהלים באחריות ומתוך דאגה לבריאות הציבור בהווה ובעתיד, ותוך מניעת נזק בלתי הפיך למטופלים".
"נמשיך במאבקנו עד שנביא בשורה לתושבי ישראל: רפורמה אמיתית במערכת הבריאות. נמשיך במאבק חודשים רבים במידה ויהיה צורך בכך".

ד"ר אידלמן אף פנה בדבריו ישירות אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הגיע העת לרפורמה במערכת הבריאות הציבורית, אדוני ראש הממשלה. הגיע העת לשינוי סדרי עדיפויות ולהשקעה מוגברת במערכת הבריאות. הגיע העת להתייחס לחיים - ולהציל חיי אדם. אדוני ראש הממשלה. אני יודע שמערכת הבריאות חשובה לך. שכן, כל מי שמציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו. זה לכן הזמן להחליט שהממשלה הזאת תשים לה למטרה להציל עולם ומלואו באמצעות הצלת חיי תושבי מדינת ישראל. ועד שכל זה לא יתרחש – נמשיך, אנו הרופאים, במאבקנו הצודק. נמשיך וננצח!".

בתוך כך, כמעט כל כלי התקשורת בישראל הקדישו מקום נרחב ובולטות רבה לסיקור עצרת המחאה של הרופאים ול"מדורת המחאה", הסמלית, שהבעירו הרופאים במהלך העצרת הגדולה בתל-אביב.

להלן מספר כתבות שהופיעו בראש מהדורות החדשות באתרי החדשות המרכזיים:

לידיעה ב - NRG
לידיעה ב - YNET
לידיעה בהארץ

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתת הרופאים,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות